+ 48 888 900 906 kontakt@grafikfirmowy.pl

6 porad, które pomogą zaprojektować dobre logo firmy

Tworzysz nową markę i nie wiesz, jak powinno wyglądać Twoje logo? Czujesz, że dotychczasowy znak graficzny nie do końca oddaje ducha Twojej marki i chcesz je zmienić, ale nie wiesz jak? Projektowanie logo firmy to proces, bez względu na to, czy tworzysz je samodzielnie, czy korzystasz z pomocy profesjonalnego projektanta logo. Poniżej przedstawiam kilka porad, […]

Redesign logo – kiedy powinieneś odświeżyć swoje logo?

Robią to najwięksi i najbogatsi. Ich logo jest znane na całym świecie, a mimo to decydują się na ten krok. Ponieważ zmiana logo, choćby symboliczna, to nie kaprys, ale wymóg rynku. Czy zastanawiasz się nad koniecznością zmiany logo, ale ciągle odkładasz to na później, ponieważ jest to kolejny wydatek? Nadchodzi jednak taki moment, w którym […]

Jedna zmiana, która sprawi, że klienci pokochają Twój FanPage!

Budujesz społeczność na Facebooku? Tworzysz interesujące i wartościowe treści. Udzielasz cennych rad? Pomagasz rozwiązywać faktyczne problemy swoich klientów? A mimo to liczba osób obserwujących twoją stronę nie rośnie lub zwiększa się bardzo powoli. Do tego zauważyłeś, że czytelnicy niechętnie czytają, czy nawet lajkują posty na Twoim FanPage’u? Zupełnie jakby przechodziły bez echa? Może zaczynasz kombinować z […]

Jak stworzyć ponadczasowe logo?

Pierwszym skojarzeniem po wypowiedzeniu nazw takich marek jak Apple, Cola-Cola, Onet, czy McDonald’s jest ich logo. Przypadek? Wprost przeciwnie. To świadoma strategia marki. Od wielu lat ich loga pozostają właściwie niezmienne. Dla większości znanych brandów drastyczna zmiana ich „znaczka” oznacza dużą prace przy wdrażaniu nowego znaku. To, jak zostanie zaprojektowane, niekiedy decyduje o sukcesie lub […]

Wyraź to słowem, czyli logo typograficzne

Co zastanawialiście się kiedyś co wspólnego mają ze sobą logo Samsung’a, Prady czy Nokii? Poza tym, że znane są prawie na całym świecie, łączy je również to, że wszystkie trzy projekty logo to tzw. logo typograficzne, czyli składające się tylko z zapisu tekstowego. Z czego składa się logo? W skład logo może wchodzić: – sygnet, […]

Apple i potęga prostoty

Historia logo komputerowego giganta Istnieje kilka teorii na temat pochodzenia logo Apple. Według jednych nadgryzione jabłko oznacza wiedzę, drudzy widzą w nim odwołanie do Biblii. Prawda jest jednak inna i zdecydowanie prostsza. Logo Apple ogranicza się do znaku graficznego, które jest graficznym przedstawieniem nazwy firmy. Nie zawsze jednak tak było, a samo logo zmieniało się na […]

Dlaczego warto mieć dobre logo firmowe?

Nike, Coca-Cola, Toyota. Co widzisz przed oczami, gdy o nich pomyślisz? Słynną łyżwę swoosh* nadrukowaną na obuwiu sportowym? Biały napis na czerwonym tle? Nałożone na siebie litery tworzące napis TOYOTA? Dobre logo firmowe potrafi zostać w świadomości odbiorcy na długie lata i być prawdziwym dziełem sztuki. Warto przyjrzeć się im dokładniej. Firma z dobrym logo to […]

Co symbolizuje Twoje logo?

Często spotykam się z sytuacją, że początkujące firmy nie chcą zainwestować w profesjonalne logo i posługują się przypadkowym znakiem, zakupionym, chociażby na internetowej aukcji. Pytanie tylko, czy takie logo w pełni odda ducha Twojej marki, nie mówiąc już o tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej całego przedsiębiorstwa… A przecież doświadczony projektant logo potrafi zamknąć w swoim projekcie […]