+ 48 888 900 906 kontakt@grafikfirmowy.pl

Co symbolizuje Twoje logo?


Często spotykam się z sytuacją, że początkujące firmy nie chcą zainwestować w profesjonalne logo i posługują się przypadkowym znakiem, zakupionym, chociażby na internetowej aukcji. Pytanie tylko, czy takie logo w pełni odda ducha Twojej marki, nie mówiąc już o tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej całego przedsiębiorstwa… A przecież doświadczony projektant logo potrafi zamknąć w swoim projekcie wizję firmy oraz wartości i idee za nią stojące.

Lew i orzeł

Na początek przyjrzyjmy się dwóm projektom logo, które na pewno kojarzysz. Jedno z nich należy do banku ING, drugie do polskiego Orlena. Czy wiesz, co symbolizują?
Lew widniejący na logo ING jest narodowym symbolem Holandii, z której pochodzi bank.

profesjonalne logo

Pomarańczowy kolor, który występuje nie tylko w logo, ale i dominuje w niesamowicie spójnej identyfikacji wizualnej banku, jest narodowym kolorem kraju tulipanów. Dla nas może to mieć mniejsze znaczenia, ale u Holendrów takie podkreślenie narodowych symboli wzbudza dobre skojarzenia z marką.

 

profesjonalne logo

 

A teraz przykład z naszego rodzimego podwórka, czyli słynna głowa orła na polskich stacjach benzynowych. Gdy pod koniec lat 90. powstawał Polski Koncern Naftowy, potrzebowano nie tylko nowej nazwy, ale i charakterystycznego logo, które wyróżniałoby go spośród innych stacji. Nowy wizerunek miał odzwierciedlać symbolizować jakość, siłę, moc, energię. Miał charakteryzować producenta z branży paliwowej i petrochemicznej oraz prezentować technologiczne i proekologiczne zaawansowanie firmy, a także zorientowanie na klienta. Do tego nowa nazwa, jak i cała identyfikacja wizualna firmy miała podkreślić polskie korzenie koncernu. Z setek propozycji wybrano dwa słowa: Orzeł i Energia, które oddawały te idee, a z ich połączenia powstała nazwa Orlen. A sam orzeł, a właściwie jego charakterystyczna głowa, stały się jednym z najbardziej rozpoznawanych polskich logo.

profesjonalne logo

Co można wyczytać z twojego logo?

Profesjonalne logo i jego zaprojektowanie, to nie tylko kwestia sprawnego posługiwania się programem graficznym, ale sztuka wyrażania abstrakcyjnych idei. Na pozór nieskomplikowane logo, może kryć w sobie wiele znaczeń.
Zastanów się, jakie wartości symbolizuje Twoje obecne logo, zapytaj o to znajomych lub klientów. Co myślą, gdy je widzą? Jeśli efekt tego eksperymentu nie będzie dla Ciebie zadowalający, i okaże się że Twoje logo nie oddaje w pełni wartości jakie przyświecają Twojej firmie, to znaczy że już najwyższy czas skontaktować się z doświadczonym projektantem 🙂


 

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

Apple i potęga prostoty

Historia logo komputerowego giganta Istnieje kilka teorii na temat pochodzenia logo Apple. Według jednych nadgryzione jabłko oznacza wiedzę, drudzy widzą w nim odwołanie do Biblii. Prawda jest jednak inna i zdecydowanie prostsza. Logo Apple ogranicza się do znaku graficznego, które jest graficznym przedstawieniem nazwy firmy. Nie zawsze jednak tak było, a samo logo zmieniało się na […]

Redesign logo – kiedy powinieneś odświeżyć swoje logo?

Robią to najwięksi i najbogatsi. Ich logo jest znane na całym świecie, a mimo to decydują się na ten krok. Ponieważ zmiana logo, choćby symboliczna, to nie kaprys, ale wymóg rynku. Czy zastanawiasz się nad koniecznością zmiany logo, ale ciągle odkładasz to na później, ponieważ jest to kolejny wydatek? Nadchodzi jednak taki moment, w którym […]

Jedna zmiana, która sprawi, że klienci pokochają Twój FanPage!

Budujesz społeczność na Facebooku? Tworzysz interesujące i wartościowe treści. Udzielasz cennych rad? Pomagasz rozwiązywać faktyczne problemy swoich klientów? A mimo to liczba osób obserwujących twoją stronę nie rośnie lub zwiększa się bardzo powoli. Do tego zauważyłeś, że czytelnicy niechętnie czytają, czy nawet lajkują posty na Twoim FanPage’u? Zupełnie jakby przechodziły bez echa? Może zaczynasz kombinować z […]

Więcej artykułów