+ 48 888 900 906 kontakt@grafikfirmowy.pl

Dlaczego warto mieć dobre logo firmowe?


Nike, Coca-Cola, Toyota. Co widzisz przed oczami, gdy o nich pomyślisz? Słynną łyżwę swoosh* nadrukowaną na obuwiu sportowym? Biały napis na czerwonym tle? Nałożone na siebie litery tworzące napis TOYOTA? Dobre logo firmowe potrafi zostać w świadomości odbiorcy na długie lata i być prawdziwym dziełem sztuki. Warto przyjrzeć się im dokładniej.

logo firmowe

Firma z dobrym logo to od początku materiał na gwiazdę.

Logo stanowi istotny element identyfikacji wizualnej Twojej firmy, dzięki której klienci rozpoznają Cię wśród innych marek. To graficzne narzędzie promocji, które możesz umieścić wszędzie tam, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy: na produktach, na materiałach promocyjnych, wizytówkach, w sieci. Dobrze zaprojektowane logo wyróżnia Cię i pozwala odnaleźć Twój produkt w gąszczu innych. Odpowiednio dobrany projekt logo sprawi, że klienci Cię zapamiętają i do Ciebie wrócą.

Gotowiec czy projektowanie logo firmy od podstaw?

Niektórzy decydują się na zakup gotowego logo np. na aukcjach internetowych. Nie ma w tym nic złego, jeśli działasz głównie hobbystycznie. Jednak jeśli na poważnie myślisz o rozwoju swojej marki, to warto zwrócić się do profesjonalisty. Doświadczony projektant logo wie, jak za pomocą sygnetu i logotypu, które składają się na logo, oddać wyjątkowy charakter Twojego przedsięwzięcia i wyróżnić je na tle konkurencji. Bierze pod uwagę całościowy wizerunek firmy i dba o jego spójność. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i setkom wykonanych projektów sprawi, że Twoje nowe logo będzie nie tylko nowoczesne i wpisujące się we współczesne trendy, ale również wykreuje wizerunek Twojej marki, nakieruje klientów na najważniejsze priorytety Twojej firmy i wzmocni ich przywiązanie do Twojego produktu. A to bardzo szybko przełoży się na większe zyski Twojej firmy.

Czym jest księga znaku?

Zamawiając profesjonalne logo firmowe, dostajesz nie tylko samo logo, ale również księgę znaku. To swego rodzaju podręcznik z zasadami stosowania Twojego znaku firmowego. Składa się ona z opisu budowy i znaczenia logotypu, dopuszczalnej kolorystyki, możliwych wariantów znaku, kroju pisma (indywidualnie dobrana typografia) oraz przykładów prawidłowych i nieprawidłowych form logo. Może ona zawierać również konkretne projekty z wykorzystaniem logo, np. w sieci czy w materiałach reklamowych.

 

*Philip Knight, założyciel Nike, tak nazwał pierwszą wersję znanego obecnie na całym świecie logo. Pytany o to, co ona oznacza, odpowiadał, że to nazwa dźwięku, który słychać, gdy jeden biegacz wyprzedza drugiego.


 

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

Redesign logo – kiedy powinieneś odświeżyć swoje logo?

Robią to najwięksi i najbogatsi. Ich logo jest znane na całym świecie, a mimo to decydują się na ten krok. Ponieważ zmiana logo, choćby symboliczna, to nie kaprys, ale wymóg rynku. Czy zastanawiasz się nad koniecznością zmiany logo, ale ciągle odkładasz to na później, ponieważ jest to kolejny wydatek? Nadchodzi jednak taki moment, w którym […]

6 porad, które pomogą zaprojektować dobre logo firmy

Tworzysz nową markę i nie wiesz, jak powinno wyglądać Twoje logo? Czujesz, że dotychczasowy znak graficzny nie do końca oddaje ducha Twojej marki i chcesz je zmienić, ale nie wiesz jak? Projektowanie logo firmy to proces, bez względu na to, czy tworzysz je samodzielnie, czy korzystasz z pomocy profesjonalnego projektanta logo. Poniżej przedstawiam kilka porad, […]

Co symbolizuje Twoje logo?

Często spotykam się z sytuacją, że początkujące firmy nie chcą zainwestować w profesjonalne logo i posługują się przypadkowym znakiem, zakupionym, chociażby na internetowej aukcji. Pytanie tylko, czy takie logo w pełni odda ducha Twojej marki, nie mówiąc już o tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej całego przedsiębiorstwa… A przecież doświadczony projektant logo potrafi zamknąć w swoim projekcie […]

Więcej artykułów