+ 48 888 900 906 kontakt@grafikfirmowy.pl

Jedna zmiana, która sprawi, że klienci pokochają Twój FanPage!


Budujesz społeczność na Facebooku? Tworzysz interesujące i wartościowe treści. Udzielasz cennych rad? Pomagasz rozwiązywać faktyczne problemy swoich klientów?
A mimo to liczba osób obserwujących twoją stronę nie rośnie lub zwiększa się bardzo powoli. Do tego zauważyłeś, że czytelnicy niechętnie czytają, czy nawet
lajkują posty na Twoim FanPage’u? Zupełnie jakby przechodziły bez echa? Może zaczynasz kombinować z porą umieszczania postów, zwiększasz budżet na reklamę, ale efekty są ciągle niezadowalające.
Przyczyną może być brak spójnej identyfikacji wizualnej, która sprawiła by że Twój FanPage byłby rozpoznawalny i wyróżniał się na tle setek innych postów pojawiających się codziennie na
wallu Twoich potencjalnych klientów.

Nie musi być pięknie, musi być spójnie

Czy oprawa wizualna postów na Facebooku na znaczenie? I tak i nie.
Nie, ponieważ nie musisz mieć zdolności artystycznych, ani na stałe współpracować z grafikiem przy tworzeniu postów. To naprawdę nie musi być piękne!
Tak, ponieważ ludzie w ułamku sekundy, podświadomie, oceniają czy dany post warto przeczytać, czy nie. Profesjonalnie wykonane posty o jednolitej stylistyce są bardziej atrakcyjne dla klienta i są chętniej czytane . Zawsze ta sama czcionka, kolorystyka, niewielkie logo umieszczone, gdzieś z boku i ten sam layout graficzny, to ważne cechy dobrego FanPage’a.

Wyróżnij się na wallu

Ludzie lubią to co znają, bo to, co znane jest dla nich bezpieczne. Zadbaj o to, aby Twoje posty były zawsze w jednym stylu. Tak, żeby Twój klient nie widząc nazwy FanPage’a, wiedział, że ten post jest Twój. Klient, który rozpozna Twoje posty, nie pominie ich i chętniej je przeczyta i udostępni innym.

Przyciągnij formą, zatrzymaj treścią

To co komunikujesz swoim czytelnikom jest niezwykle istotne. Na tej podstawie decydują oni, czy warto Cię śledzić w mediach społecznościowych i zostać z Tobą na dłużej, a nawet sięgnąć do portfela i kupić Twój produkt czy usługę.
Jednak zanim to nastąpi, musisz przykuć ich uwagę. Wybić się na tle innych użytkowników i samego Facebooka. I to właśnie spójna komunikacja wizualna pomoże ci wyróżnić się w tłumie. Konsekwentne posługiwanie się logo, własną kolorystyką(często jest to tło określonego koloru bądź kolor na zdjęciu o pewnym stopniu przezroczystości), czcionką(zawsze stosuj ten sam krój czcionki) i stylem publikowanych postów może stać się Twoim znakiem rozpoznawczym a Ty zyskasz ogromną przewagę nad konkurencją.

Jeśli nie wiesz jak to zrobić, lub po prostu nie masz na to czasu skorzystaj z pomocy doświadczonego projektanta, który zadba o spójną identyfikację Twojej marki nie tylko w mediach społecznościowych.


 

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

Co symbolizuje Twoje logo?

Często spotykam się z sytuacją, że początkujące firmy nie chcą zainwestować w profesjonalne logo i posługują się przypadkowym znakiem, zakupionym, chociażby na internetowej aukcji. Pytanie tylko, czy takie logo w pełni odda ducha Twojej marki, nie mówiąc już o tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej całego przedsiębiorstwa… A przecież doświadczony projektant logo potrafi zamknąć w swoim projekcie […]

Wyraź to słowem, czyli logo typograficzne

Co zastanawialiście się kiedyś co wspólnego mają ze sobą logo Samsung’a, Prady czy Nokii? Poza tym, że znane są prawie na całym świecie, łączy je również to, że wszystkie trzy projekty logo to tzw. logo typograficzne, czyli składające się tylko z zapisu tekstowego. Z czego składa się logo? W skład logo może wchodzić: – sygnet, […]

Apple i potęga prostoty

Historia logo komputerowego giganta Istnieje kilka teorii na temat pochodzenia logo Apple. Według jednych nadgryzione jabłko oznacza wiedzę, drudzy widzą w nim odwołanie do Biblii. Prawda jest jednak inna i zdecydowanie prostsza. Logo Apple ogranicza się do znaku graficznego, które jest graficznym przedstawieniem nazwy firmy. Nie zawsze jednak tak było, a samo logo zmieniało się na […]

Więcej artykułów