+ 48 888 900 906 kontakt@grafikfirmowy.pl

Jedna zmiana, która sprawi, że klienci pokochają Twój FanPage!


Budujesz społeczność na Facebooku? Tworzysz interesujące i wartościowe treści. Udzielasz cennych rad? Pomagasz rozwiązywać faktyczne problemy swoich klientów?
A mimo to liczba osób obserwujących twoją stronę nie rośnie lub zwiększa się bardzo powoli. Do tego zauważyłeś, że czytelnicy niechętnie czytają, czy nawet
lajkują posty na Twoim FanPage’u? Zupełnie jakby przechodziły bez echa? Może zaczynasz kombinować z porą umieszczania postów, zwiększasz budżet na reklamę, ale efekty są ciągle niezadowalające.
Przyczyną może być brak spójnej identyfikacji wizualnej, która sprawiła by że Twój FanPage byłby rozpoznawalny i wyróżniał się na tle setek innych postów pojawiających się codziennie na
wallu Twoich potencjalnych klientów.

Nie musi być pięknie, musi być spójnie

Czy oprawa wizualna postów na Facebooku na znaczenie? I tak i nie.
Nie, ponieważ nie musisz mieć zdolności artystycznych, ani na stałe współpracować z grafikiem przy tworzeniu postów. To naprawdę nie musi być piękne!
Tak, ponieważ ludzie w ułamku sekundy, podświadomie, oceniają czy dany post warto przeczytać, czy nie. Profesjonalnie wykonane posty o jednolitej stylistyce są bardziej atrakcyjne dla klienta i są chętniej czytane . Zawsze ta sama czcionka, kolorystyka, niewielkie logo umieszczone, gdzieś z boku i ten sam layout graficzny, to ważne cechy dobrego FanPage’a.

Wyróżnij się na wallu

Ludzie lubią to co znają, bo to, co znane jest dla nich bezpieczne. Zadbaj o to, aby Twoje posty były zawsze w jednym stylu. Tak, żeby Twój klient nie widząc nazwy FanPage’a, wiedział, że ten post jest Twój. Klient, który rozpozna Twoje posty, nie pominie ich i chętniej je przeczyta i udostępni innym.

Przyciągnij formą, zatrzymaj treścią

To co komunikujesz swoim czytelnikom jest niezwykle istotne. Na tej podstawie decydują oni, czy warto Cię śledzić w mediach społecznościowych i zostać z Tobą na dłużej, a nawet sięgnąć do portfela i kupić Twój produkt czy usługę.
Jednak zanim to nastąpi, musisz przykuć ich uwagę. Wybić się na tle innych użytkowników i samego Facebooka. I to właśnie spójna komunikacja wizualna pomoże ci wyróżnić się w tłumie. Konsekwentne posługiwanie się logo, własną kolorystyką(często jest to tło określonego koloru bądź kolor na zdjęciu o pewnym stopniu przezroczystości), czcionką(zawsze stosuj ten sam krój czcionki) i stylem publikowanych postów może stać się Twoim znakiem rozpoznawczym a Ty zyskasz ogromną przewagę nad konkurencją.

Jeśli nie wiesz jak to zrobić, lub po prostu nie masz na to czasu skorzystaj z pomocy doświadczonego projektanta, który zadba o spójną identyfikację Twojej marki nie tylko w mediach społecznościowych.


 

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

Jak stworzyć ponadczasowe logo?

Pierwszym skojarzeniem po wypowiedzeniu nazw takich marek jak Apple, Cola-Cola, Onet, czy McDonald’s jest ich logo. Przypadek? Wprost przeciwnie. To świadoma strategia marki. Od wielu lat ich loga pozostają właściwie niezmienne. Dla większości znanych brandów drastyczna zmiana ich „znaczka” oznacza dużą prace przy wdrażaniu nowego znaku. To, jak zostanie zaprojektowane, niekiedy decyduje o sukcesie lub […]

Dlaczego warto mieć dobre logo firmowe?

Nike, Coca-Cola, Toyota. Co widzisz przed oczami, gdy o nich pomyślisz? Słynną łyżwę swoosh* nadrukowaną na obuwiu sportowym? Biały napis na czerwonym tle? Nałożone na siebie litery tworzące napis TOYOTA? Dobre logo firmowe potrafi zostać w świadomości odbiorcy na długie lata i być prawdziwym dziełem sztuki. Warto przyjrzeć się im dokładniej. Firma z dobrym logo to […]

Redesign logo – kiedy powinieneś odświeżyć swoje logo?

Robią to najwięksi i najbogatsi. Ich logo jest znane na całym świecie, a mimo to decydują się na ten krok. Ponieważ zmiana logo, choćby symboliczna, to nie kaprys, ale wymóg rynku. Czy zastanawiasz się nad koniecznością zmiany logo, ale ciągle odkładasz to na później, ponieważ jest to kolejny wydatek? Nadchodzi jednak taki moment, w którym […]

Więcej artykułów