+ 48 888 900 906 kontakt@grafikfirmowy.pl

Redesign logo – kiedy powinieneś odświeżyć swoje logo?


Robią to najwięksi i najbogatsi. Ich logo jest znane na całym świecie, a mimo to decydują się na ten krok. Ponieważ zmiana logo, choćby symboliczna, to nie kaprys, ale wymóg rynku.
Czy zastanawiasz się nad koniecznością zmiany logo, ale ciągle odkładasz to na później, ponieważ jest to kolejny wydatek? Nadchodzi jednak taki moment, w którym redesign logo to po prostu konieczność. Oto kilka z nich:

Logo budżetowe

Bardzo możliwe, że gdy zaczynałeś budować swoją markę, nie miałeś wystarczających zasobów na profesjonalny projekt logo i identyfikacji wizualnej firmy i skorzystałeś z gotowego szablonu. Wiele firm, które zaczynają od zera, tak postępuje. Jednak teraz, gdy coraz bardziej się rozwijasz, a twoja marka z dnia na dzień staje się bardziej rozpoznawalna, czas pomyśleć o profesjonalnym logo. Pieniądze włożone w spójną identyfikację wizualną marki, na czele z logo, to inwestycja, która szybko się zwróci. Fachowo zaprojektowane logo, które w pełni oddaje charakter Twojej działalności, świadczy o twoim profesjonalizmie, rzetelności i poważnym podejściu do klientów.

Redesign logo

W starym stylu…

Logo, które zaprojektowałeś 10 lat temu może nie spełniać obecnych standardów wizerunkowych, nie mówiąc już o projektach z lat 90. i wcześniejszych. Obecnie logo musi się dobrze prezentować nie tylko na szyldzie sklepu stacjonarnego, ale i na stronie www, w mediach społecznościowych i nowych materiałach promocyjnych. Warto dostosować je do obecnych trendów. W przeciwnym wypadku może prześcignąć Cię konkurencja, która ma posiada już nowoczesny wizerunek.

 

Gdy konkurencja nie śpi

Jeśli jesteśmy już przy konkurencji, to uważnie przyjrzyj się jej działaniom wizerunkowym. Jeśli na tle konkurencji Twoje logo wypada średnio, to znaczy, że jest to dobry moment na zmianę. Tak naprawdę nie stać Cię na to, żeby zmieniać się dopiero wtedy, gdy zrobi to konkurencja. Jeśli myślisz o pozycji lidera rynku w swojej dziedzinie, jako pierwszy powinieneś dbać to by wizerunek Twojej marki był zgodny z aktualnymi trendami, a redesign logo to zapewnia.

Redesign logo PZUPodbijasz świat

Podbijając obce rynki konieczne przyjrzyj się swojemu logo, a nawet nazwie w kontekście uwarunkowań kulturowych. Inne kraje mają swoje tabu oraz symbole, których nawet nieświadome naruszenie sprawi, że Twoja marka straci w ich oczach. Warto to sprawdzić by na samym wstępie nie spalić się na nowym rynku. Nasz rodzimy Orlen był zmuszony do zmiany nazwy i logo na terenie Niemiec i tam znany jest jako Star.

 

Rozwijasz się

Twoje logo musi być spójne z Twoją działalnością. W przypadku, gdy rozszerzasz swój biznes o nowe produkty czy usługi, stare logo może nie być już adekwatne. Dotyczy to również sytuacji, gdy łączysz się z inną firmą.

Redesign logo Pepsi

Zły PR

Zauważyłeś że Twoja firma się nie rozwija? Możliwe, że to nieuczciwa konkurencja źle o Tobie mówi lub po prostu zaliczyłeś poważną wpadkę. Wówczas redesign logo jest jednym ze sposobów na odbudowanie wizerunku.

Jest wiele powodów, dla których powinieneś zmienić logo, ale te powyższe oznaczają, że musisz zabrać się za to jak najszybciej. To, czy zmiana logo będzie kosmetyczna, polegająca tylko na unowocześnieniu wizerunku, czy całkowita, zależy od celu, w jakim chcesz to zrobić. Skontaktuj się ze specjalistą, który pomoże ci wykreować nowoczesny wizerunek Twojej marki.


 

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

Co symbolizuje Twoje logo?

Często spotykam się z sytuacją, że początkujące firmy nie chcą zainwestować w profesjonalne logo i posługują się przypadkowym znakiem, zakupionym, chociażby na internetowej aukcji. Pytanie tylko, czy takie logo w pełni odda ducha Twojej marki, nie mówiąc już o tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej całego przedsiębiorstwa… A przecież doświadczony projektant logo potrafi zamknąć w swoim projekcie […]

Jak stworzyć ponadczasowe logo?

Pierwszym skojarzeniem po wypowiedzeniu nazw takich marek jak Apple, Cola-Cola, Onet, czy McDonald’s jest ich logo. Przypadek? Wprost przeciwnie. To świadoma strategia marki. Od wielu lat ich loga pozostają właściwie niezmienne. Dla większości znanych brandów drastyczna zmiana ich „znaczka” oznacza dużą prace przy wdrażaniu nowego znaku. To, jak zostanie zaprojektowane, niekiedy decyduje o sukcesie lub […]

6 porad, które pomogą zaprojektować dobre logo firmy

Tworzysz nową markę i nie wiesz, jak powinno wyglądać Twoje logo? Czujesz, że dotychczasowy znak graficzny nie do końca oddaje ducha Twojej marki i chcesz je zmienić, ale nie wiesz jak? Projektowanie logo firmy to proces, bez względu na to, czy tworzysz je samodzielnie, czy korzystasz z pomocy profesjonalnego projektanta logo. Poniżej przedstawiam kilka porad, […]

Więcej artykułów