+ 48 888 900 906 kontakt@grafikfirmowy.pl

Wyraź to słowem, czyli logo typograficzne


Co zastanawialiście się kiedyś co wspólnego mają ze sobą logo Samsung’a, Prady czy Nokii? Poza tym, że znane są prawie na całym świecie, łączy je również to, że wszystkie trzy projekty logo to tzw. logo typograficzne, czyli składające się tylko z zapisu tekstowego.

Z czego składa się logo?

W skład logo może wchodzić:

sygnet, czyli graficzna forma (symbol/znak graficzny), może on znajdować się w różnych położeniach względem nazwy firmy – np. po lewej stronie, po prawej stronie, nad nazwą firmy bądź wtopiony w nazwę firmy,

logotyp, czyli nazwa firmy/usługi/marki bądź całość znaku graficznego firmy

tagline lub slogan, czyli opcjonalny podpis(z reguły znajdujący się pod nazwą firmy).

Oczywiście profesjonalnie zaprojektowane logo może składać się ze wszystkich trzech części, z sygnetu i logotypu oraz tylko z sygnetu lub tylko logotypu. I właśnie ten ostatni rodzaj logo nazywamy logo typograficznym.

Logo typograficzne

Potęga słów

Logo typograficzne składa się z samej części tekstowej, czyli typograficznej. Zazwyczaj czcionka użyta do zapisu jest celowo zmodyfikowana i zniekształcona, tak by projekt był unikalny i niepowtarzalny.

Jest to po prostu pełna nazwa marki lub firmy w formie literniczej. Tego typu projekty logo najczęściej stosuje się w branży technologicznej i modowej. Za przykłady mogą tu posłużyć logo takich firm jak  Nokia, Sony, Samsung, Intel czy Dell jak również Zara, Dior lub Prada.

 

Logo typograficzne

Ogromną zaletą logo typograficznego jest mocny przekaz oraz to, że nie rozprasza ono odbiorcy i jednoznacznie kojarzy się z daną firmą. Takie logo kojarzy się również z elegancją, luksusem i subtelnością. W logo typograficznym z reguły stosuje się jednolitą kolorystykę, nie używając przejść tonalnych i efektów graficznych. 

Czy logo typograficzne pasuje Twojego biznesu?

Projekt logo typograficznego może oddawać ideę również Twojej firmy, to bardzo ciekawy i często stosowany przez klientów sposób na ugruntowanie swojej pozycji na rynku bądź na ciekawy debiut 🙂 Przy projektowaniu takiego logo warto skorzystać z psychologii koloru, aby wywołać odpowiednie emocje u odbiorcy. Logo typograficzne Twojej marki może symbolizować siłę, przy pomocy odpowiednio dobranej typografii jak również zachęcać użytą kolorystyką. W logo typograficznym liczą się tylko litery, ale również to, co jest między nimi. Pusta przestrzeń może mieć określone kształty, czego przykład stanowi strzałka pomiędzy literami e i x w logotypie FedEx. Jak już raz ją zobaczysz, zawsze będziesz ją zauważał 🙂

Logo typograficzne FedEx

Często tego typu logo jest stosowane przez marki, które chcą być kojarzone z minimalizmem i dobrym gustem. Dla takich firm jest bardzo ważne aby przekaz do ich grupy docelowej był jednoznaczny i kojarzący się właśnie z takimi wartościami.

Powierzając wykonanie projektu logo typograficznego profesjonaliście, masz pewność że będzie ono oryginalne i unikatowe.


 

Krzysztof Tumasz - Grafik Firmowy
Autor: Krzysiek Tumasz
Zespół - Grafik Firmowy
GrafikFirmowy.pl Jeżeli artykuł był przydatny i dowiedziałeś się z niego czegoś ciekawego, daj nam lajka ;)
Przeczytaj także:

Co symbolizuje Twoje logo?

Często spotykam się z sytuacją, że początkujące firmy nie chcą zainwestować w profesjonalne logo i posługują się przypadkowym znakiem, zakupionym, chociażby na internetowej aukcji. Pytanie tylko, czy takie logo w pełni odda ducha Twojej marki, nie mówiąc już o tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej całego przedsiębiorstwa… A przecież doświadczony projektant logo potrafi zamknąć w swoim projekcie […]

Jak stworzyć ponadczasowe logo?

Pierwszym skojarzeniem po wypowiedzeniu nazw takich marek jak Apple, Cola-Cola, Onet, czy McDonald’s jest ich logo. Przypadek? Wprost przeciwnie. To świadoma strategia marki. Od wielu lat ich loga pozostają właściwie niezmienne. Dla większości znanych brandów drastyczna zmiana ich „znaczka” oznacza dużą prace przy wdrażaniu nowego znaku. To, jak zostanie zaprojektowane, niekiedy decyduje o sukcesie lub […]

Apple i potęga prostoty

Historia logo komputerowego giganta Istnieje kilka teorii na temat pochodzenia logo Apple. Według jednych nadgryzione jabłko oznacza wiedzę, drudzy widzą w nim odwołanie do Biblii. Prawda jest jednak inna i zdecydowanie prostsza. Logo Apple ogranicza się do znaku graficznego, które jest graficznym przedstawieniem nazwy firmy. Nie zawsze jednak tak było, a samo logo zmieniało się na […]

Więcej artykułów